کد خبر : 648
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۲۱

همزمان با سراسر کشور؛

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در رشتخوار آغاز شد

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در رشتخوار آغاز شد
در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تاکیدات ریاست محترم جمهور، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در رشتخوار آغاز شد.

به گزارش چهل‌ماه‌نیوز، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تاکیدات ریاست محترم جمهور، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت با حضور حسین باهوش فرماندار رشتخوار و جمعی از مسئولین شهرستان و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بصورت نمادین در محل شرکت حمل و نقل پویندگان فجر طاهر رشتخوار آغاز شد.

فرماندار رشتخوار در این مراسم با اشاره به اینکه شهرستان رشتخوار از نظر آب‌و‌هوایی یک منطقه خشک و نیمه‌خشک است، گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر تاثیر بسزایی در حوزه کشاورزی داشته و تولید محصولات کشاورزی را بسیار کاهش داده است.

باهوش در ادامه مطلب با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از فرمایشات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: طرح کاشت درخت در راستای بهره‌وری بهتر و مناسب‌تر در رشتخوار اجرا و سعی شود، از نهال‌هایی استفاده گردد که طراوت و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

گفتنی است طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت یک طرح ۵ ساله بوده که از سال ۱۴۰۱ در کشور استارت خورده است، فاز اول این برنامه طرح تولید نهال بوده که از سال قبل شروع شده و در سطح استان خراسان رضوی قریب به ۳۰ میلیون نهال تولید شده است و فاز دوم این طرح که مربوط به کشت نهال های تولیدی بوده از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

این طرح صبح امروز ۱۱ آذرماه همزمان بصورت سراسری در کل کشور آغاز و در شهرستان‌ رشتخوار سه نمونه نهال اکالیپتوس، ولیک و عناب به همت مسئولین شهرستان کشت شد.

انتهای خبر/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.