کد خبر : 414
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۲

مشکلات مسیری که پایان ندارد؛

کنار‌گذر شهر رشتخوار، بلای جان مردم

کنار‌گذر شهر رشتخوار، بلای جان مردم
یکی از معضلاتی که ساکنین محدوده خیابان‌های خلیج فارس و پیروزی شهر رشتخوار را تهدید می‌کند و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است، عبور روزانه بیش از ۱۸۰۰ دستگاه تریلی معادن از این محدوده است.

 

به گزارش «چهل ماه نیوز»، یکی از معضلاتی که ساکنین محدوده خیابان‌های خلیج‌فارس و پیروزی شهر رشتخوار را تهدید می‌کند و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است، عبور روزانه بیش از ۱۸۰۰ دستگاه تریلی از این محدوده است، در سال‌های گذشته با تصمیمات مسئولان وقت شهر رشتخوار مبنی بر عدم عبور وسایل نقلیه سنگین از داخل شهر مسیر کنار‌گذر برای کامیون‌های حمل بار معادن خواف از خیابان‌های پیروزی و خلیج‌فارس برنامه‌ریزی شد، اما این موضوع باعث گلایه شهروندان در این شهر شده است، باتوجه‌به حادثه تلخ روز گذشته و فوت دو کودک بر اثر قرارگرفتن زیر چرخ‌های کامیون‌های بار تریلی از معادن خواف و درخواست‌های مکرر شهروندان به گزارش مردمی دررابطه‌با پیگیری مشکلات مردم در این منطقه پرداختیم.

 

کنار‌گذر رشتخوار عامل  گلایه و نگرانی ساکنین

محمد سیدهان یکی از کسبه و ساکنین محدوده خیابان خلیج‌فارس رشتخوار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: موضوع کنارگذر شهر رشتخوار سال‌های متوالی است که باعث گلایه ساکنین محدوده خیابان خلیج‌فارس شده است، سرعت بالای کامیون‌های حمل بار از معادن خواف و همچنین سروصدا و گردوخاک حاصل از عبور این وسایل نقلیه سنگین آرامش و آسایش را از ساکنین در این محدوده سلب کرده است.

 

معادن جدی‌تر پای‌کار تکمیل و تسریع در دو بانده شدن مسیر خواف، رشتخوار، تربت‌حیدریه باشند

باقر باقرزاده دیگر شهروند ساکن در محدوده خیابان خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه خیابان خلیج‌فارس ظرفیت عبور روزانه ۱۸۰۰ دستگاه تریلی را ندارد، از مسئولان خواست نسبت به ایجاد کمربندی شهر رشتخوار و فراهم نمودن شرایط عبور کامیون‌ها وسایل نقلیه سنگین هرچه سریع‌تر اقدام نمایند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید معادن پای‌کار تکمیل و تسریع در دو بانده شدن مسیر خواف تا تربت‌حیدریه باشند، افزود: مسئولان باید از معادن جدی‌تر مطالبه‌گری داشته باشند و باانرژی بیشتری برای رفع معضل بازی با جان مردم قدم بردارند.

 

 

 

سلب آسایش و آرامش مردم در پی تردد بالای وسایل نقلیه سنگین

نیک‌زاد دیگر شهروند رشتخواری ساکن در خیابان پیروزی شهر رشتخوار نیز دررابطه‌با حضور روزانه خودروهای سنگین در مسیر زندگی مردم دررابطه‌با مشکلات ساکنین،  اذعان داشت: عبور کامیون‌ها وسایل نقلیه سنگین از جمله تریلی‌ها آن‌قدر زیاد است که در یک دقیقه شاید حدود ۵ تا ۶ کامیون این مسیر عبور می‌کنند، سروصدای ناشی از عبور این وسایل گردوخاک و خطرات جانی علی‌الخصوص برای کودکان، آسایش و آرامش را از والدین و مردم در این مناطق گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه خبر فوت دو کودک در روز گذشته در شهر رشتخوار نگرانی والدین را چندبرابر کرده است، یادآور شد: والدین و ساکنین محدوده خیابان‌های خلیج‌فارس و پیروزی در شهر هر روز نگران عبور و مرور فرزندان خردسال خود در این محدوده هستند، متأسفانه برخی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین بدون توجه به مسکونی بودن محیط علاوه بر سرعت‌های بالا باعث گردوخاک سروصدا و ایجاد مشکلات دیگر برای ساکنین شده‌اند، عدم دید کافی در وسایل نقلیه سنگین مانند تریلی‌ها حوادث تلخی را در طی سال‌های گذشته در شهر رشتخوار به وجود آورده است به‌طوری‌که این وسایل تنها عبور سروصدا و خطرات آن متوجه شهروندان در سطح شهر است و هیچ مزیت دیگری برای ساکنین در این شهر ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر کمربندی شهر رشتخوار هرچه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی شود، بیان داشت: مسئولان باید نسبت به این موضوع پراهمیت یعنی جان مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی مسیر کمربندی اقدام کنند.

 

 

 

حل مشکلات کنارگذر رشتخوار با پیگیری مجدانه قطعه ۷ امکان‌پذیر است

 

حسین باهوش فرماندار رشتخوار در جلسه شورای ترافیک این شهرستان که به طور ویژه دررابطه‌با حادثه فوت کودکان رشتخواری در عصر روز گذشته برگزار شد، گفت: اولویت مسئولان شهرستان رشتخوار ادامه روند پیگیری‌ها جهت تسریع در اجرای قطعه هفتم محور رشتخوار به تربت‌حیدریه، خواف است که کمربندی رشتخوار از محدوده پمپ‌بنزین تا شهرک صنعتی را شامل می‌شود.

 

وی در ادامه، افزود: مکاتبات قبلی دراین‌رابطه جمع‌بندی و پیگیری‌ها برای این موضوع مجدانه خواهد بود.

 

باهوش با تأکید بر اینکه روزانه ۱۸۰۰ تریلی از مسیر رشتخوار به خواف و تربت‌حیدریه تردد می‌کنند، تصریح کرد: تنها راه علاج حل مشکلات محدوده خلیج‌فارس و خیابان پیروزی پیگیری و اجرای قطعه ۷ مسیر است.

 

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.