کد خبر : 316
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

رئیس اداره صمت رشتخوار:

طرح نظارت بر بازار لوازم‌التحریر تا ۱۵ مهر در رشتخوار ادامه دارد

طرح نظارت بر بازار لوازم‌التحریر تا ۱۵ مهر در رشتخوار ادامه دارد
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار گفت: در آستانه بهار تعلیم و تربیت با افزایش تقاضا برای خرید لوازم‌التحریر و ملزومات اداری و پوشاک، طرح نظارتی ویژه ایام بازگشایی مدارس و نوشت‌افزار به صورت گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های ذیربط اجرا می‌شود.

به گزارش چهل ماه نیوز، مرتضی پورعباس رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رشتخوار گفت: در آستانه بهار تعلیم‌و‌تربیت و در آستانه شروع سال تحصیلی وبا افزایش تقاضا برای خرید لوازم‌التحریر و ملزومات اداری و پوشاک، طرح نظارتی ویژه ایام بازگشایی مدارس و نوشت‌افزار همزمان در سراسر کشور در شهرستان به صورت گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های ذیربط اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی عرضه‌کنندگان نوشت‌‌افزار و لوازم التحریر و پوشاک با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی است.

پورعباس با اشاذه به اینکه این طرح از تاریخ ۱۵ شهریور شروع و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد، افزود: در این مدت بر بازار نظارت و کارشناسان گروه‌های کالایی پرمصرف، مراکز عمده و خرده فروشی لوازم‌التحریر، کیف و کفش و پوشاک را به طور ویژه مورد پایش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروزه قاچاق کالا صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، اضافه کرد: خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه است و خانواده‌ها می‌توانند از این طریق و با خرید نوشت‌افزار ایرانی به تعمیق ساخت داخل و رشد تولید و حمایت از کالای ایرانی کمک کنند.

رئیس اداره صمت رشتخوار، تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح نظارتی تا کنون تعداد ۱۱ پرونده تخلف در رسته‌های مختلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند، هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره  صنعت، معدن و تجارت  شهرستان گزارش کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.