کد خبر : 313
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

یادداشت؛

شناخت رسانه‌های غرب “امپراتوری دروغ” از شکست تا بی‌اثر بودن

شناخت رسانه‌های غرب “امپراتوری دروغ” از شکست تا بی‌اثر بودن
آنچه رسانه‌های ساختگی و وابسته به غرب بیان می‌کنند، چگونه واقعیت و دروغ بودن آن قابل تشخیص است، کدام جریان برای کدام مخاطب و قشر برنامه‌ریزی می‌کند، چرا هدف دشمن جوان و نوجوان و زنان است، این را باید و باید فقط با داشتن سواد رسانه‌ای به آن رسید.

 

به گزارش چهل ماه نیوز، واقعیت رسانه‌های دورغین غرب آنچه منتشر می‌کنند، با آنچه در واقعیت ما میبینیم، بسیار متفاوت است، دشمن در رابطه با اهداف خود از تکنیک‌های مختلف رسانه‌ای برای انتشار اخبار و جریان سازی استفاده می‌کند، تا با این روش جریان‌سازی کند و به اهداف خود برسد.

اما آنچه دشمن تاکنون متوجه شده است، بی اثر بودن و بی‌نتیجه ماندن دست و پا زدن‌های بیهوده خود است، که درنهایت به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسد، از دهه ۶۰ به بعد و بعد از جنگ تحمیلی و عدم توانایی تقابل نظامی با ایران این دشمن بود که سراغ راه‌اندازی رسانه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی با هزینه‌های هنگفت شد، و پس از آن هر سال بر میزان این شبکه‌ها افزود و هزینه‌های زیادی را صرف راه‌اندازی این شبکه‌ها کرد.

آنچه امروز در عرصه ظهور قابل مشاهده است، دست و پا زدن‌های بیهوده این رسانه‌ها برای جریان سازی است، امپراتوری دروغی که بر پایه و اساس دروغ بنا شده است، امروز در حال از هم گسیستن و نابودی است، اعتماد به این شبکه‌ها روز به روز در حال کاهش و با برملا شدن دروغ‌های این رسانه طی سال‌های اخیر عاملی بر بی اعتمادی مخاطبان به این رسانه‌ها شده است.

گردانندگان و مجریان این شبکه‌های ماهوراه‌ای خودشان در خارج از این مرز و بوم با تشویق و تحریک مخاطب، توییت زدن‌های جنجالی و انتشار اخبار تحریک‌ساز اقدام به تولید محتوا می‌کنند در صورتی که جوان و نوجوانان را با استفاده از تکنیک‌های رسانه دروغ‌گویی، بزرگ‌نمایی و … به کف میدان می‌کشند و خود تنها نظاره‌گر از جریان هستند.

اما آنچه رسانه‌های ساختگی و وابسته به غرب بیان می‌کنند، چگونه واقعیت و دروغ بودن آن قابل تشخیص است، کدام جریان برای کدام مخاطب و قشر برنامه‌ریزی می‌کند، چرا هدف دشمن جوان و نوجوان و زنان است، این را باید و باید فقط با سواد رسانه‌ای به آن رسید، بخش عمده‌ای از تولید محتوای دشمن در رسانه‌های خود برگرفته از اطلاعات و آمارهایی است که آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی از سبک زندگی مردم و علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان ما کسب کرده‌اند، نوع پوشش، سبک زندگی غربی، نمایش تجملات زندگی‌های ویترینی و … هزاران تکنیک دیگر تا جذاب و مخاطب‌پذیر باشند.

انتشار خبر با تغییر صدای کلیپ‌ها، تقطیع سخنرانی‌ها، شایعه، برچسب زدن، دروغ بزرگ گفتن، بزرگ‌نمایی و …. این بخشی از کار رسانه‌های و امپراتوری دروغ در شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 44 در انتظار بررسی : 44 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.