کد خبر : 291
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تن پسته خشک در رشتخوار

پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تن پسته خشک در رشتخوار
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال از سطح ۱۴ هزار هکتار از باغات پسته رشتخوار بیش از ۸ هزار تن پسته خشک برداشت شود.

 

به گزارش چهل ماه نیوز، علیمردان خزائی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: کار برداشت محصول پسته در رشتخوار همزمان با فصل تابستان از اوایل تیرماه آغاز و تا نیمه مهرماه نیز ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تنی پسته خشک در رشتخوار، افزود: شهرستان رشتخوار دارای سطح ۱۴ هزار هکتاری باغات پسته است که این شهرستان را به یکی از شهرستان‌های مهم تولید پسته در در استان خراسان رضوی تبدیل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین با تاکید بر اینکه کار فراوری محصول در رشتخوار با کمک ترمینال‌های ضبط پسته انجام می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون ۸ ترمینال ضبط پسته فعال در رشتخوار در دو بخش جنگل و مرکزی ین شهرستان فعال و کار فرآوری محصول پسته را انجام می‌دهند.

ولی‌زاده کشاورز پسته‌کار ساکن روستای عباس‌آباد فرامیشان رشتخوار در رابطه با برداشت محصول پسته گفت: محصول پسته برداشت شده با کیفیت بسیار مطلوب جمع‌آوری و به استان‌های مختلف از جمله اضفهان، فارس و … صادر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فروش پسته در بسته به نوع و کیفیت محصول به ازای هر کیلو پسته تر از ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

شهرستان رشتخوار دارای جمعیت بالغ بر ۶۵ هزار نفر است که جمعیت غالب آن در روستاها و شغل اغلب مردم در این شهرستان کشاورزی است، پسته و زعفران دو محصول استراتژیک در این شهرستان است که بیشترین حجم از زراعت و کشاورزی در رشتخوار را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.