کد خبر : 945
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

در پی گلایه‌های مردمی مطرح شد؛

آسفالت نامناسب مسیر جاده‌ای خواف، رشتخوار

آسفالت نامناسب مسیر جاده‌ای خواف، رشتخوار
وضعیت نامناسب مسیر پرتردد جاده‌ای علی‌الخصوص محدوده روستای مهدی‌آباد تا حسین‌آباد رشتخوار مدت زمان زیادی است که باعث گلایه مردم و ساکنین روستاهای این بخش از رشتخوار شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «چهل‌ماه‌نیوز»؛ وضعیت نامناسب مسیر پرتردد جاده‌ای علی‌الخصوص محدوده روستای مهدی‌آباد تا حسین‌آباد رشتخوار مدت زمان زیادی است که باعث گلایه مردم و ساکنین روستاهای این بخش از رشتخوار شده است.

علی سعادتی از ساکنین روستاهای بخش مرکزی شهرستان با اشاره به وضعیت نامناسب جاده رشتخوار به خواف محدوده شهرستان رشتخوار گفت: مدت زمان طولانیست که این مسیر از مشکلات زیادی رنج می‌برد و چاله‌ها و آسفالت ترک ترک شده مسیر باعث خسارات سنگینی به مردم و وسایل نقلیه آنها شده است.

وی در ادامه با اشاره به قول مسئولان به رسیدگی به وضعیت جاده رشتخوار، خواف اظهار داشت: از روستای مهدی آباد تا روستای حسین آباد وضعیت جاده و روکش آسفالت آن واقعاً نامناسب بوده و خسارت زیادی را تا کنون به جلوبندی وسایل نقلیه و خودروهای ساکنین روستاهای این محدوده وارد کرده است.

علی صادقی از ساکنین روستای سعادت آباد رشتخوار با اشاره به وضعیت نامناسب جاده مهدی آباد تا حسین آباد رشتخوار گفت: ترک‌های زیاد اسفالت در مسیر جاده علی الخصوص در محدوده پمپ بنزین در مسیر خواف، رشتخوار باعث شده تا علاوه بر کلافه شدن مردم در هنگام عبور و مرور خسارات زیادی را به وسایل نقلیه آنها وارد کند.

وی در ادامه با درخواست از پیگیری مجدانه مسئولان برای رفع مشکل جاده و خطرات چندین ساله این مسیر برای ساکنین یادآور شد: در درجه اول درخواست مردم تسریع در روند اجرای دو بانده شدن مسیر است، اما هم‌اکنون خواسته مردم رسیدگی به وضعیت فعلی و حدا الامکان انجام روکش آسفالت از محدوده روستای مهدی آباد تا حسین آباد در این شهرستان است.

کریمی دیگر ساکن روستای بخش مرکزی شهرستان رشتخوار با ارسال تصاویری از وضعیت آسفالت و مسیر جاده‌ای روستای مهدی آباد تا رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین مثل کامیون‌ها، تریلی‌های حمل بار معادن باعث شده تا آسفالت صدمات بیشتری را ببیند، علاوه بر ترافیک سنگین کامیون‌های حمل بار معادن در مسیر، جاده نیز متحمل خسارت سنگین این وسایل نقلیه است.

وی در ادامه با درخواست از مسئولان برای پای کار آوردن معادن در موضوع جاده اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به متعهد کردن معادن خواف با توجه به استفاده آنها از مسیر جاده‌ای و خسارات آنها به جاده تلاش بیشتری داشته باشند، تا معادن را مجاب به همکاری برای رفع مشکلات جاده‌ای در شهرستان داشته باشند.

موحدان ریاست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رشتخوار با اشاره به اینکه این مسیر هم اکنون اعتباری ندارد، اظهار کرد: مسیر ۱۳ کیلومتری مهدی آباد تا حسین آباد رشتخوار اعتباری حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی نیاز دارد، که این موضوع نیازمند جذب اعتبارات ملی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان رشتخوار همواره و پیوسته در تلاش برای رسیدگی به این موضوع بوده و هستند، اظهار داشت: این طرح و رسیدگی به خواسته مردم شریف رشتخوار و روستاهای بخش مرکزی از الویت‌های ماست، آخرین اعتبار در نظر گرفته شده برای این مسیر ۵.۸ میلیارد تومان است که این اعتبار تنها امکان روکش اسفالت تا یک کیلومتر از نزدیک به ۱۳ کیلومتر باقی مانده را فراهم می کند، امیدواریم به زودی و با ادامه پیگیری‌ها مشکلات این مسیر هر چه زودتر حل شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.