کد خبر : 1183
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۲

فرماندار رشتخوار:

اجرای ۹۰ کیلومتر اصلاح شبکه آبرسانی در رشتخوار

اجرای ۹۰ کیلومتر اصلاح شبکه آبرسانی در رشتخوار
فرماندار رشتخوار گفت: ۴۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان رشتخوار از وضعیت مطلوب آبرسانی بهره‌مند شدند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری«چهل ماه نیوز» فرماندار رشتخوار صبح امروز در نشست خبری با اصحاب‌رسانه این شهرستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های آبی این شهرستان، گفت: اجرای ۹۰ کیلومتر خطوط توسعه و تعویض زیرساخت های حوزه آبرسانی در شهرستان رشتخوار با رویکرد جهادی و نگاه ویژه دولت سیزدهم انجام شده است که این عملکرد باعث شده ۴۵ روستا و جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان از وضعیت مطلوب آبرسانی بهره‌مند شدند.

حسین باهوش در ادامه افزود: با رویکردی که دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی داشته، حفر ۴ حلقه آب شرب به‌منظور افزایش میزان دبی آب، ساخت مخازن آبی جهت نگهداری و کنترل و تنظیم فشار آب، اجرای برق‌رسانی به چاه‌های آب و … در شهرستان صورت گرفته است و در این مسیر از ظرفیت ویژه خیرین آبرسان، اعتبارات دستگاه‌های متولی، مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع)، بسیج سازندگی و اعتبارات دهیاری‌ها استفاده شده است.

وی در ادامه مطلب تصریح کرد: در حوزه آب شرب شهرستان هنوز مشکلاتی وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اصلاح و تعویض ۶۰ کیلومتر از زیرساخت‌های حوزه آب، احداث ۳ مخزن آبی و حفر تعدادی چاه اشاره کرد که برای این پروژه‌ها بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین یادآور شد: اقدامات دولت در حوزه آب بسیار قابل توجه بوده و باعث کاهش قطعی آب شده است، اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر هنوز هم نگرانی‌هایی در این حوزه وجود دارد.

باهوش اظهار کرد: یکی از طولانی‌ترین خطوط انتقال آب استان خراسان‌رضوی در شهرستان رشتخوار و در منطقه جنگل وجود دارد، که طول آن به بیش از ۱۲۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال در مسیر خود بیش از ۱۸ روستا و همچنين شهر جنگل را پوشش آبی می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طول کل خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که در دولت سیزدهم بیش از (یک هفتم) آن اصلاح شده است.

فرماندار رشتخوار در ادامه گفت: برای تمامی پروژه‌هایی که در حوزه آب شرب از آغاز دولت سیزدهم انجام شده است، از جمله اجرای ۹۰ کیلومتر خط انتقال، حفر چاه و احداث مخزن، تعویض شبکه‌های روستایی و شهری و … اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: روحیه مطالبه‌گری در شهرستان رشتخوار خصوصا در حوزه‌های آب و راه بسیار بالا است و این امر موجب شده که در این دولت تمامی پروژه‌های راکد و نیمه‌تمام که عمر آنها به بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ سال می‌رسد، مجدد عملیات اجرایی آنها فعال شود.

 

انتهای خبر/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.