کد خبر : 1055
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

همزمان با پنجمین روز دهه فجر صورت گرفت؛

افتتاح ۷ طرح عمرانی، خدماتی در رشتخوار

افتتاح ۷ طرح عمرانی، خدماتی در رشتخوار
صبح امروز و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر بیش از ۷ طرح عمرانی خدماتی بااعتبار بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان در روستاهای بخش مرکزی رشتخوار افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «چهل‌ماه‌نیوز»؛ صبح امروز و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر بیش از ۷ طرح عمرانی، خدماتی بااعتبار بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان در روستاهای بخش مرکزی رشتخوار افتتاح و بهره‌برداری شد.

کلنگ زنی یک باب خانه عالم در روستای عمیدی در دهه فجر


هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز پروژه احداث یک باب خانه عالم در روستای عمیدی بااعتبار اختصاصی ۷۵ ميليون تومان با حضور حسين باهوش فرماندار رشتخوار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، جانشين فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان و اهالی روستا کلنگ زنی شد.

فرماندار رشتخوار، در این مراسم گفت: یکی از معضلات و مشکلات ما امروزه فقر فرهنگی است، این موضوع خیلی موردتوجه قرار نگرفته و خلأ کار فرهنگی در بسیاری از کارها مشهود است.

وی در ادامه افزود: کار فرهنگی هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است، روحانیون در سطح روستاها می‌توانند این امر مهم را به نحوی مدیریت و فرهنگ‌سازی کنند.

قابل‌ذکر است این پروژه یکی از سه پروژه خانه عالم در شهرستان بوده که در دستور کار سپاه قرارگرفته و در روستاهای عمیدی، زرغری و علی‌نقی جنگل با همکاری نیروهای جهادی قرارگاه سردار سلیمانی و کمک خیرین احداث خواهد شد.

یک واحد مسکن مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای عمیدی رشتخوار

صبح امروز پروژه یک واحد مسکن مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بااعتبار ۲۱۰ میلیون تومان و مساحت ۶۰ مترمربع هم‌زمان در پنجمين روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور حسین باهوش فرماندار رشتخوار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در روستای عمیدی رشتخوار افتتاح و بهره‌برداری شد.
گفتنی است این پروژه با ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن و الباقی کمک خیرین احداث‌شده است.

افتتاح یک واحد مسکن مددجویی بهزیستی هم‌زمان با دهه فجر روستای باسفر رشتخوار

صبح امروز پروژه یک واحد مسکن مددجوی تحت پوشش بهزیستی بااعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و مساحت ۶۵ مترمربع در پنجمین روز از دهه فجر با حضور حسین باهوش فرماندار رشتخوار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در روستای باسفر رشتخوار افتتاح شد.

گفتنی است این پروژه با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض بهزیستی و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن احداث‌شده است.

افتتاح ۳ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در روستای تاریخی سنگان رشتخوار

صبح امروز هم‌زمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی سه پروژه حمام تاریخی عیسی خان، دفتر انجمن میراث فرهنگی و نیز اقامتگاه بوم گردی باغ ارگ سنگان بااعتباری بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۹۰۰ ميليون تومان با حضور و جمعی از مسئولان و مردم انقلابی در روستای تاریخی سنگان رشتخوار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

قابل‌ذکر است پروژه حمام تاریخی عیسی خان با ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و همکاری ميراث فرهنگی، کميته امداد و صندوق کارآفرینی امید شهرستان و همچنین ۱۵۰ میلیون تومان آورده متقاضی احداث‌شده است.
دفتر انجمن میراث فرهنگی روستای سنگان بااعتبار ۱۰۰ میلیون تومان احداث‌شده و اولین دفتر انجمن میراث فرهنگی سطح استان است.

اقامتگاه بوم گردی باغ ارگ سنگان که ششمین اقامتگاه شهرستان رشتخوار می‌باشد نیز بااعتباری بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان احداث‌شده که از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ميراث فرهنگی، کميته امداد و صندوق کارآفرینی امید بوده و الباقی آورده متقاضی می‌باشد.

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.