کد خبر : 428
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۳۴

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

پيش‌بینی کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصد برداشت زعفران در رشتخوار

پيش‌بینی کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصد برداشت زعفران در رشتخوار
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: برداشت محصول زعفران از سطح ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار آغاز و پيش‌بینی می‌شود، امسال بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش برداشت در این محصول داشته باشیم.

علیمردان خزایی در گفت‌و گو با خبرنگار “چهل ماه نیوز” با توجه به آغاز فصل برداشت زعفران در این شهرستان، گفت: سطح زیر کاشت زعفران  رشتخوار بالغ بر ۶۵۰۰ هکتار است، که چند روزی کار برداشت این محصول از سطح مزارع این شهرستان آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هرچند طی چند روز آینده می‌توان پيش‌بینی درست‌تری نسبت به برآورد عملکرد زعفران داشت، ولی با این حال پيش‌بینی می‌شود امسال بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش محصول زعفران را در شهرستان داشته باشیم.

خزایی در رابطه با علت کاهش امسال محصول زعفران اظهار داشت: این کاهش برداشت ناشی از سرمای بی‌سابقه زمستان سال قبل و به‌دنبال آن کاهش نزولات آسمانی و عدم تغذیه منابع آبی نظیر قنوات و چشمه‌ها و….به‌ویژه ابتدای سال جاری و همچنین گرمای تابستان می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه یادآور شد: ولی آنچه به نظر می‌رسد با توجه به کمی زعفران در امسال این محصول از قيمت بهتری برخوردار باشد، هرچند قیمت تمام شده زعفران و درآمد خالص از آن هنوز هم رضایت بخش نیست.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.