کد خبر : 1599
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۴

معاون شبکه دامپزشکی رشتخوار تاکید کرد:

هشدار شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو

هشدار شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو
معاون شبکه دامپزشکی رشتخوار گفت: احتمال بروز و شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو با شروع فصول گرم سال بیشتر می‌شود.

پوریا گلچین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «چهل ماه نیوز»؛ گفت: همه‌ساله با فرارسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، احتمال بروز و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از وقوع این بیماری جلوگیری کرد؛ اظهار کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش کنه، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه‌گوشت آلوده، خون، ترشحات و بافت‌های آلوده دام قابل‌انتقال است و در راستای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری در استان در فصل گرما نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌ها تشدید می‌شود.

معاون شبکه دامپزشکی رشتخوار در ادامه افزود: استفاده از دستکش، لباس کار، چکمه، عینک در کشتارگاه و فضاهایی که احتمال وجود کنه و دام آلوده  هست، از سوی دامداران و قصابان ضروری است و خرید گوشت از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی که گوشت ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی می‌باشد از سوی شهروندان رعایت گردد.

گلچین در پایان با تأکید بر ذبح دام در کشتارگاه‌ها به قصابان توصیه کرد: حین تماس با دام، ضمن استفاده از ماسک، دستکش، عینک و… از قرار دادن چاقوی آلوده به خون و احشای دام در دهان خودداری نمایند و گوشت و احشاء دام به مدت ۲۴ ساعت پس از ذبح در پیش سرد یا یخچال در دمای صفرتا ۴ درجه نگهداری و سپس مورد مصرف قرار دهند.

انتهای خبر/

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.