کد خبر : 392
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۵۳

یادداشت؛

گیاهی با خاصیت‌های باورنکردنی در ایران

گیاهی با خاصیت‌های باورنکردنی در ایران
زعفران یکی از محصولات استراتژیک در ایران است که جزو گیاهان دارویی پرخاصیت در دنیا نیز شناخته می‌شود.

به گزارش چهل ماه نیوز، زعفران گیاهی با خاصیت‌های باورنکردنی و یکی از محصولات استراتژیک در ایران است که جزو گیاهان دارویی پرخاصیت در دنیا نیز شناخته می‌شود، این گیاه علاوه بر ارزش مادی در حوزه درمان نیز بسیار به بیماران کمک کرده است.

 

زعفران را به‌عنوان گیاه شادی‌آور در درمان بیماری‌های روحی و روانی و همچنین افزایش روحیه در افراد مختلف توصیه می‌کنند، امروز این گیاه پر ارزش و پرخاصیت علاوه بر محبوبیت در بازار داخلی در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است و مشتریان زیادی را مجذوب خود کرده است.

 

زعفران گیاهی پر از آنتی‌اکسیدان

یکی از خاصیت مهم زعفران که خیلی برای بدن مهم است این است که زعفران گیاهی پر از آنتی‌اکسیدان است، آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیب‌های شیمیایی و گیاهی هستند که در بدن ما می‌توانند، اثرات موادی مثل رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو را خنثی کنند.

رادیکال‌های آزاد موادی هستند که روزانه در بدن ما در واکنش به عوامل محیطی مثل آلودگی هوا یا مواد موجود در غذاهای فراوری شده آزاد می‌شوند. مقدار زیاد رادیکال‌های آزاد در بدن ما می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد و باعث افزایش ریسک بیماری‌هایی مثل سرطان و بیماری‌های مختلف دیگر شود. برای همین، آنتی‌اکسیدان‌های زعفران برای سالم نگه‌داشتن بدن ما بسیار مهم هستند.

محصول زعفران عمده کشت آن در کشور ایران و در منطقه خراسان رضوی کاشت و برداشت می‌شود، یعنی تقریباً ۸۰ درصد زعفران دنیا، مهم‌ترین عامل شناخت محصول زعفران برندسازی آن است که در این زمینه در کشور ما متأسفانه کار زیادی نشده است.

زعفران درمان سلول‌های سرطانی

نتایج تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهند که ترکیبات شیمیایی موجود در زعفران می‌توانند سلول‌های سرطانی روده را از بین ببرند یا از رشد آن‌ها جلوگیری کنند.

 

قطعاً برندسازی و فراوری محصول زعفران در بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر معرفی این محصول پرکاربرد در بخش کشاورزی این گیاه ارزشمند را تحت عنوان نام‌های ایران و با برندهای کشورمان به دنیا بشناسند، به‌طوری‌که کشور اسپانیا شاید کمتر از ۱۰ درصد زعفران دنیا را هم‌اکنون تولید می‌کند، اما این کشور با برندسازی و صادرات زعفران‌های ایران این محصول را  در نهایت به نام خود در بازارهای جهانی تمام می‌کند.

زعفران کاهش وزن  و اشتها

تحقیقاتی که درمورد خواص زعفران انجام شده‌اند نشان می‌دهند که خوردن زعفران می‌تواند اشتهای شما را کاهش می‌دهد که این مسئله خودش به کاهش وزن شما کمک می‌کند

 

این گیاه باارزش تقریباً تمامی قسمت‌های آن از برگ‌ها و پرچم‌ها و همچنین کلاله‌های قرمز بسیار ارزشمند و در بخش‌های مختلف از آن نیز استفاده می‌شود.

 

حال این گیاه با این میزان خاصیت و کاربرد می‌طلبد که کارآفرینان عزیز ما در برندسازی و تقویت بخش‌های مختلف از جمله فراوری این محصول و فراهم‌کردن شرایط صادرات زعفران با برندهای ناب ایرانی را به دنیا تلاش کنند؛ چراکه بخش عمده‌ای از زعفران ایران توسط تاجران خارجی از کشور با قیمت‌های محدود و پایین خارج می‌شود، اما همین محصول با توانمندی داخلی می‌تواند با برندسازی و صادرات به سایر کشورها آورده بیشتری را نصیب کشور ما و همچنین جامعه کشاورزان عزیز ما داشته باشد.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.