کد خبر : 876
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۶:۱۱

وقتی آتش بلای جان‌و‌‌مال مردم است؛

نبود ایستگاه آتش‌نشانی از مشکلات مردم آستانه رشتخوار

نبود ایستگاه آتش‌نشانی از مشکلات مردم آستانه رشتخوار
فاصله زیاد مکانی ایستگاه آتش‌نشانی با ساکنین روستاهای آستانه رشتخوار خسارات زیادی را طی سال‌های اخیر به مردم در این روستاها وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهل‌ماه‌نیوز، ساکنین روستاهای بخش آستانه رشتخوار با جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر در نبود و فاصله مکانی زیاد ایستگاه آتش‌نشانی دچار خسارات زیادی طی سال‌های اخیر شده‌اند، خواسته‌ای که چندین سال است، مردم برای استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در این محدوده را دارند.

از جمله خسارات وارد شده به ساکنین تنها در طی یک سال اخیر آتش‌سوزی منازل، آتش گرفتن خودروهای شهروندان، غرق شدگی چندین کودک در استخرهای کشاورزی و ورود حیوانات گزنده و خطرآفرین بوده که نیاز مردم این منطقه را برای استقرار و احداث ایستگاه آتش‌نشانی دوچندان کرده است.


متاسفانه طی دو روز گذشته بازهم حادثه حریق خودرو باعث خسارت سنگینی به یکی از ساکنان روستای احمد آباد آستانه رشتخوار شد و بعد مسافتی ایستگاه آتش‌نشانی شعبه امکان کاهش خسارت را از این شهروند گرفت.

نبود ایستگاه آتش نشانی در بخش آستانه بلای‌جان وسایل نقلیه و منازل مسکونی مردم 

علی نور محمدی یکی از ساکنان روستای احمد آباد آستانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در رابطه با مشکلات مردم در نبود ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه، اظهار داشت: متاسفانه بعد از اتفاقات اخیر در سال جاری و آتش گرفتن وسایل نقلیه و منازل مردم احمدآبادآستانه که موجب از بین رفتن صد درصدی  وسایل شد، هنوز هیچگونه اقدامی در خصوص استقرار ایستگاه آتش‌نشانی انجام نشده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خودروی تیبا خودش در حادثه آتش‍‌سوزی در تابستان از بین رفته است، افزود: عصر جمعه ۸ دی ماه ۱۴٠۲ نیز در پی آتش گرفتن خودروی ۴۰۵ در احمدآبادآستانه محدوده (پل راه آهن) روستا و به علت نبود ایستگاه آتش‌شانی نزدیک و حضور نزدیکترین ایستگاه با گذشت یک ساعت باعث از بین رفتن کامل این خودرو شد.

نورمحمدی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حادثه هیچگونه آسیبی به دو سرنشین این خودرو  وارد نشد، اظهار داشت: علاوه بر ضرورت ایستگاه آتش‌نشانی استقرار اورژانس ۱۱۵ نیز از ضروریات منطقه در مواجه با حوادث است.

وی با تقدیر از تلاش پرسنل ایستگاه آتش‌نشانی دهستان شعبه که با فاصله مکانی زیاد در صحنه‌های حوادث حاضر می‌شوند، یادآور شد: به دلیل اینکه مسافت روستای احمدآباد تا دهستان شعبه زیاد است و زمانی زیاد تا برقراری تماس می‌برد، این موضوع باعث خسارات زیادی به اموال مردم می‌شود.

صادقی دیگر ساکن روستاهای بخش آستانه به اتفاقات تلخ و ناگوار امسال در بخش آستانه رشتخوار اشاره کرد و بیان داشت: خسارت زیادی به مردم در پی نبود ایستگاه آتش‌نشانی و امکانات امدادی وارد می‌شود، مسئولان باید برای موضوع ایستگاه آتش‌نشانی و استقرار اورژانس ۱۱۵ چاره‌ای اساسی بیندیشند.

نبود امکانات غرق‌شدن ۴ کودک و فوت دو نفر از آنها 

لطفی از ساکنان روستاهای بخش آستانه به غرق‌شدن ۴ کودک و فوت دو نفر از آنها در فصل بهار امسال از اعضای خانوداه خود کرد و یادآور شد: در صورت حضور و تجهیزات لازم ایستگاه آتش‌نشانی و افراد آموزش دیده بازهم امکان کمک به کودکان وجود داشت، اکنون خواسته ما از مسئولان رسیدگی به مشکلات نبود ایستگاه آتش نشانی و جلوگیری از خسارات جانی و مالی به مردم در بخش آستانه است.

علیخو از دیگر ساکنان روستای احمد‌آباد آستانه رشتخوار به آتش گرفتن جهزیه کامل یک زوج جوان و خودروی وانت در فصل پائیز در این روستا اشاره کرد و یادآور شد: نبود ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه برای ساکنان بسیار مشکل‌ساز شده و مردم را گلایمند کرده است.

تجهیز ایستگاه دهستان باسفر در دستور کار

حسین باهوش فرماندار رشتخوار در رابطه با ایستگاه آتش‌نشانی در بخش آستانه به خبرنگار ما گفت: نامه‌نگاری لازم جهت تجهیز و تخصیص امکانات مورد نیاز ایستگاه آتش‌نشانی در دهستان باسفر در بخش آستانه انجام شده و طی هفته اخیر نیز مجدد این موضوع پیگیری شده و اکنون ما در انتظار تخصیص تجهیزات مورد نیاز ایستگاه در باسفر هستیم که دو ایستگاه شعبه و باسفر به مردم در منطقه انشالله خدمت‌رسانی کنند.

فرماندار رشتخوار همچنین در رابطه با موضوع اورژانس ۱۱۵ در روستای احمد‌آباد رشتخوار اشاره کرد و افزود: موافقت لازمه در راستای استقرار و ایجاد اورژانس ۱۱۵ در روستای احمد‌آباد از استان گرفته شده تا با توجه به نزدیکی این روستا به محور پرتردد تربت حیدریه به رشتخوار این پایگاه نیز به مردم منطقه انشالله خدمت‌رسانی کند.

انتهای خیر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.