کد خبر : 359
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

آنچه به زیبایی روستا کمک می‌کند؛

ضرورت بازنگری طرح هادی روستایی در رشتخوار

ضرورت بازنگری طرح هادی روستایی در رشتخوار
امروزه طرح‌های هادی باهدف ساماندهی و بهسازی بافت کالبدی نواحی روستایی انجام می‌شود، رسالت اصلی طرح هادی روستایی، آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه‌های عمرانی در آن‌ است.

 

به گزارش چهل ماه نیوز، امروزه طرح‌های هادی باهدف ساماندهی و بهسازی بافت کالبدی نواحی روستایی انجام می‌شود، رسالت اصلی طرح هادی روستایی، آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه‌های عمرانی در آن‌ است، مهم‌ترین محورهای مورد توجه این طرح، احیای ابعاد مختلف روستا اعم از اقتصاد، فرهنگ، امور اجتماعی و موارد مشابه بود که گویی در این حوزه موفق عمل شده است.

 

حسن علیزاده دهیار روستای سعادت‌آباد رشتخوار دررابطه‌با طرح هادی روستایی به خبرنگار ما گفت: اجرای طرح هادی روستایی باعث ارائه خدمات بهتر و بیشتر با ساکنین عزیز در روستاهاست، در روستای سعادت‌آباد هم‌اکنون طرح هادی روستایی اجرا شده و مردم روستا از نعمت خدمات در این طرح بهره‌مند شدند.

وی در ادامه افزود: طرح هادی روستایی باعث زیبایی محیط روستا و همچنین رفاه حال شهروندان در محیط روستا از تردد گرفته تا خدمات گرفتن‌ها شده است.

محسن وحدانی دهیار روستای بازه‌عاشقان در گفت‌وگو با خبرنگار ما دررابطه‌با موضوع طرح هادی روستایی در این روستا گفت: هم‌اکنون به دنبال اجرای کامل طرح هادی روستایی در روستا هستیم تا بتوانیم ساکنین روستا را از تسهیلات که دراین‌رابطه در نظر گرفته شده بهره‌مند سازیم و زیبایی روستا را با همکاری ساکنان دوچندان کنیم.

جواد اکبری دهیار روستای قادرآباد رشتخوار در ادامه یادآور شد: طرح هادی روستایی در قادرآباد باعث شد تا شرایط آسفالت معابر در روستا فراهم و بتوانیم در گام نخست بیش از ۱۱ هزار مترمربع از معابر روستا را آسفالت کنیم که این یک هدیه ارزشمند برای ساکنین روستا و رهایی از گردوخاک بود.

 

محمد امانی بخشدار مرکزی رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: باتوجه‌به پیش‌بینی و تأمین اعتبار بازنگری طرح‌های هادی روستایی در راستای سفر ریاست محترم جمهوری در سال گذشته به استان خراسان رضوی و اعلام ۱۱۱۳ روستا در سطح استان جهت بازنگری؛ لذا با پیگیری‌های فرماندار شهرستان رشتخوار، سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشتخوار به‌زودی ۵ روستای بزرگ دیگر از بخش مرکزی شهرستان نظیر محمدآباد آستانه، باسفر، عمیدی، سنگان و فتح‌آباد این طرح هادی بازنگری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ۸ روستای زرغری، فاردق، اکبرآباد، براکوه، کریم‌آباد، قادرآباد، دولت‌آباد و احمدآباد نیز بازنگری و ۹ روستای امین‌آباد بخش مرکزی، عشرت‌آباد، اندنجرد، بازه عاشقان، درریز، روح آباد، سرآسیاب، قلندرآباد، و کاظم‌آباد بخش مرکزی از طریق قانون الحاق موضعی در دست پیگیری است.

شهرستان رشتخوار دارای ۵۷ روستا در دو بخش مرکزی و بخش جنگل است، و بیشترین جمعیت ساکن این شهرستان در حدود ۸۰ درصد ساکنین این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.