کد خبر : 1824
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد:

برداشت ۱۵ هزار تنی گندم در رشتخوار

برداشت ۱۵ هزار تنی گندم در رشتخوار
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: امسال پیش بینی ما برای برداشت محصول گندم از سطح ۴۷۰۰ هکتاری سطح زیر کشت این محصول در رشتخوار، برداشت بیش از ۱۵ هزار تن گندم است.

 

علیمردان خزائی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس» اظهار کرد: هم‌اکنون کار برداشت گندم در مزارع شهرستان رشتخوار آغازشده و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان رشتخوار دارای سطح زیر کشت برابر ۴۷۰۰ هکتار زراعت گندم است، تصریح کرد: این میزان از سطح زیر کشت در دو بخش مرکزی و بخش جنگل واقع‌شده که کار برداشت محصول گندم در بخش جنگل این شهرستان تقریباً به پایان رسیده و در بخش مرکزی هم‌اکنون کار برداشت محصول در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بخش جنگل این شهرستان ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن گندم و بخش مرکزی نیز ظرفیت تولید ۳ هزار تن گندم را دارد، پیش‌بینی برداشت در این شهرستان را بیش از ۱۵ هزار تن برآورد کرد و افزود: در موضوع برداشت سال ۱۴۰۳ گندم در رشتخوار پیش‌بینی ما نسبت به سال گذشته با توجه به اینکه ما حدود ۳ هزار تن از محصول گندم شهرستان در اثر خسارت تگرگ و خسارت طوفان از دست دادیم، اما بازهم نسبت به سال گذشته ما حدود ۲ هزار تومان برداشت محصول بیشتر خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار یادآور شد: گندم برداشتی در رشتخوار توسط ۴۵ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در حال انجام است، گندم از کشاورزان در ۲ مرکز خرید گندم در بخش مرکزی و در بخش جنگل و همچنین در شهرستان‌های تربت‌حیدریه نیز خریداری می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.