کد خبر : 960
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

سرپرست معاونت بهداشت و درمان رشتخوار خبر داد؛

شرکت 93 درصدی رشتخواری‌ها در پویش سلامت غربالگری

شرکت 93 درصدی رشتخواری‌ها در پویش سلامت غربالگری
سرپرست معاونت بهداشت و درمان رشتخوار از غربالگری 93 درصدی جمعیت این شهرستان در پویش ملی سلامت غربالگری خبر داد.
محمد امانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «چهل ماه نیوز»؛ گفت: پویش ملی سلامت با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر» از ۲۰ آبان در رشتخوار همزمان با سراسر کشور آغاز، که تا تاریخ ۲۶ دی‌ماه، ۹۳ درصد از گروه هدف در این طرح شرکت کردند.

 سرپرست معاونت بهداشت و درمان رشتخوار به غربالگری جمعیت ۱۸ سال به بالا در این طرح اشاره کرد و افزود: از جمعیت 42 هزار و 584 نفری هدف این طرح، 39 هزار و 554 نفر مشارکت داشتند که تعداد ۷۰۰ نفر مشکوک به دیابت و ۴۱۲ نفر مشکوک به‌ فشارخون بالا شناسایی شدند.

وی یادآور شد: بیماری‌هایی مانند پرفشاری خون و دیابت که به‌عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شوند و بسیاری از افراد که مبتلا هستند، حتی از بیماری خود اطلاعی ندارند و تا زمان بروز علائم و مشکلات جسمی از جمله اختلالات بینایی، مغزی، کلیوی و قلبی از بیماری فشارخون و دیابت خود بی‌خبر هستند.

امانی خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از مشارکت همشهریان، از تمامی افراد بالای ۱۸ سال که تاکنون در این پویش شرکت نکردند، دعوت می‌کنیم در زمان باقی‌مانده با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه‌های بهداشت در این پویش شرکت کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.