کد خبر : 1844
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی:

هدف مانور اطفاء حریق مراتع، نگهداری از طبیعت است

هدف مانور اطفاء حریق مراتع، نگهداری از طبیعت است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: درخواست ما از همه مردم کمک و پیشگیری از خسارت‌های احتمالی به طبیعت است، مردم حتماً مراقب باشند چراکه این مراتع و سرزمین مربوط به خودشان است.

به گزارش چهل ماه نیوز، محسن فنودی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اجرای طرح مانور اطفاء حریق در رشتخوار، اظهار داشت: شهرستان‌های منطقه ۲ استان خراسان رضوی، ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها، امروز اینجا در روستای کریم‌آباد رشتخوار گرد هم آمدند تا مانور اطفاء حریق از مراتع رو داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت بارش‌های خوب سال جاری مراتع ما در سطح استان خراسان وضعیت پوشش گیاهی بسیار خوبی دارند، با این مانور درواقع این آمادگی را پیدا می‌کنیم که خدایی ناکرده اگر حریقی در مراتع اتفاق افتاد، بتوانیم این ۶ و نیم میلیون هکتار از وسعت اراضی استان رو پوشش و از آن حفاظت کنیم و ترویج و فرهنگ پیشگیری را رواج و کنترل کنیم.

وی در ادامه ضمن درخواست از همکاری مردم عزیز هم شهرستان رشتخوار و هم شهرستان‌های منطقه ۲ استان بیان داشت: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، خواف، تربت‌جام، تایباد، گناباد دورهم جمع شدیم و ما از همه مردم عزیز خواهش داریم که کمک و پیشگیری کنند به‌ویژه در ایام تعطیل و فراغتی که به طبیعت می‌روند، استفاده کنند ولی حتماً مراقب باشند چون مراتع و این سرزمین مربوط به خودشان است.

فنودی در پایان یادآور شد: ما وظیفه‌مان نگهداری از مراتع و طبیعت است و بیشترین کمک در این زمینه را مردم عزیز می‌توانند، جهت پیشگیری از حریق انجام دهند، درواقع مراتع را دام‌های خود مردم چراء می‌کنند و همه مردم ما بهره‌برداری از محصولات مرتعی را به نحوی دارند، این‌ها لزوم دارد که ما از این مراتع مراقبت کنیم.

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.