کد خبر : 1812
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

انتظار چندساله برای صاحب‌خانه شدن؛

مشکلات واگذاری زمین در طرح مسکن ملی رشتخوار

مشکلات واگذاری زمین در طرح مسکن ملی رشتخوار
نبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن برای واگذاری به جوانان و متقاضیان واجدالشرایط در شهر رشتخوار معضلی چند ساله است که جوانان فاقد مسکن در این شهر را گلایه‌مند کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «چهل ماه نیوز»، یکی از خواسته‌های جوانان در شهر رشتخوار که چندین بار در رسانه‌های مختلف منعکس‌شده وجود مشکل زمین در طرح نهضت ملی مسکن برای واگذاری به جوانان و متقاضیان واجد شرایط در این شهر است.

در همین رابطه سراغ جوانانی رفتیم که برای مشکل مسکن و انتظار واگذاری زمین در طرح ملی مسکن با خبرنگار ما ارتباط گرفته و خواستار انعکاس مشکلات خود برای رفع آن توسط مسئولان شدند.

 

طولانی‌شدن واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن در رشتخوار

ایمان صفایی یکی از شهروندان ساکن شهر رشتخوار با اشاره به طولانی‌شدن مدت‌زمان واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن در رشتخوار، بیان داشت: مدت‌زمان طولانی است که برای نهضت ملی مسکن در رشتخوار ثبت‌نام کرده؛ اما هنوز مشکل واگذاری زمین برای جوانان در این شهر رشتخوار حل‌نشده است.

وی در تکمیل مطلب خود گفت: حدود ۲ سال  که همچنان خبری مبنی بر واگذاری یا قرعه‌کشی و تخصیص زمین به جوانان فاقد مسکن در شهر رشتخوار نیست و ما جوانان همچنان در انتظار برای اجرای و عملی‌شدن طرح هستیم.

جوانان متقاضی مسکن در رشتخوار گلایه‌مند و بلاتکلیف هستند

ریاحی از جوان متقاضی مسکن ملی در شهر رشتخوار در ادامه با اشاره به انتظار بیش از ۲ ساله خود برای آغاز ساخت واحد مسکونی در طرح ملی مسکن گفت: جوانان رشتخوار از عملی‌نشدن قول‌های مسئولان گلایه دارند، و بلاتکلیف هستند، رفع مشکل زمین موردنظر چرا باید این‌قدر طولانی شود.

 

مشکل واگذاری زمین  در رشتخوار همچنان پابرجاست

موسوی دیگر جوان متقاضی مسکن ملی در شهر رشتخوار با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ساخت مسکن ملی در شهر و روستاهای اطراف، بیان داشت: امروز گلایه ما جوانان برای عملی‌نشدن طرح مسکن ملی در شهر رشتخوار است، جوانان در انتظار واگذاری مسکن ملی هستند و متأسفانه قول‌ها همچنان عملی نشده و مشکل واگذاری زمین همچنان پابرجاست.

وی در ادامه افزود:  رؤیای صاحب‌خانه شدن با این اجاره‌های سنگین داخل شهر همچنان برای جوانان فاقد مسکن در رشتخوار ادامه دارد و جوانان در انتظار رفع مشکل واگذاری و تخصیص زمین در طرح مای مسکن هستند.

 

افزایش کرایه خانه‌ها در رشتخوار معضلی برای جوانان فاقد مسکن در رشتخوار

زارع دیگر جوان متقاضی مسکن ملی در رشتخوار با اشاره به افزایش کرایه‌ها و رهن منازل در رشتخوار از مشکلات اجاره‌نشینی در این شهر گفت و یادآور شد: کمبود واحدهای اجاره‌ای و ازدیاد متقاضیان مسکن در رشتخوار باعث شده تا قیمت اجاره‌نشینی به طور سرسام‌آوری در این شهر افزایش یابد، از طرفی حقوق پایین برخی جوانان کارگر توان پرداخت اجاره منازل را از جوانان گرفته است، این موضوع می‌طلبد مسئولان شهرستان با جدیت و قوت بیشتری از قبل مشکل واگذاری زمین بین جوانان را مرتفع کنند.

 

مسئولان مشکل مسکن جوانان را با سرعت بیشتری مرتفع کنند

اعتصامی دیگر شهروند رشتخواری با اعلام درخواست خود مبنی بر انعکاس مشکلات جوانان فاقد مسکن به گوش مسئولان عنوان داشت: مسئولان موضوع و مشکلات مسکن جوانان را پیگیری و هرگونه مشکل موجود در این زمینه را با سرعت بیشتری مرتفع کنند، جوانان رشتخوار امروز در انتظار پاسخ و اعلام نتیجه پیگیری‌ها هستند و اخبار را برای شنیدن خبرهای خوب در این بخش با جدیت دنبال می‌کنند.

خبرهای خوب برای آغاز طرح نهضت ملی مسکن در رشتخوار

حسین باهوش فرماندار رشتخوار در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در رابطه با آخرین اخبار از طرح نهضت ملی مسکن در شهر رشتخوار، اذعان داشت: خوشبختانه مشکل زمین در طرح نهضت ملی مسکن در رشتخوار در حال حل‌شدن است و طی چند روز آینده خبرهای خوبی به گوش جوانان عزیز و متقاضیان خواهد رسید.

.فرماندار رشتخوار در ادامه، بیان کرد: یکی از سیاست‌های دولت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن این است که برای افراد محروم و بی‌بضاعت در دورترین نقاط کشور مسکن فراهم آورد.

وی در ادامه تأکید داشت: این طرح از سیاست‌های دولت سیزدهم و به برکت توجه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است که توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشتند و همه ما باید قدردان خدمات نظام و انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: بر اساس قوانین و بخشنامه‌ها زمین‌های نهضت ملی مسکن به افرادی واگذار می‌شود که متأهل باشند، ساکن شهر باشند، فرم “جیم” بنیاد مسکن آن‌ها سبز باشد و مسکن نداشته باشند.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.