کد خبر : 2348
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۴۸

یادداشت؛

اعتقاد به توان داخلی، یعنی پیشرفت و بالندگی

اعتقاد به توان داخلی، یعنی پیشرفت و بالندگی
در ادامه مسیر امروز نیز باید اعتماد به جوانان و نخبگان در رأس امور و نگاه مسئولان قرار گیرد، تا جوان ایرانی باقدرت مسیرها را هموار و پل‌ها را یکی پس از دیگری بسازد.
به گزارش چهل ماه نیوز،  محسن میرسعیدی در یادداشتی بیان داشت: در چند سال اخیر و در دولت سیزدهم دولت شهید رئیسی آنچه دیدیم باور داشتن به ظرفیت‌های داخلی و توجه به داشته‌های موجود بود، باوری که ادامه آن می‌تواند به جرات ایران را در هر سکویی بر بالاترین رتبه‌های پیشرفت در سطح جهانی قرار دهد.

امروز و در شرایط کنونی یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کرد نگاه به توانمندی‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور به نحو احسن است.

امروز کشور ما در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت‌های شگرفی داشته و توانسته با تکیه‌بر توان داخلی ایران اسلامی را در آن زمینه‌ها خودکفا کرده و با استفاده از این موقعیت ایران را به یک کشور صادرکننده نیز تبدیل کند.

در دولت سیزدهم زمینه پیشرفت ایران اسلامی و اعتماد و فرصت دادن به جوانان سیار زیاد فراهم شد، به‌طوری‌که بسیاری از کارخانه‌های نیمه تعطیل حتی در شهرها و شهرستان‌های کوچک با حمایت دولت و حمایت ویژه شهید رئیسی دوباره راه‌اندازی و حس اعتماد به توانایی‌های داخلی چندین برابر شد، نگاهی که می‌طلبد همچنان برای ادامه راه و مسیر دولت چهاردهم با آن دقت شود و با الگوی از این مسیر، ادامه ریل‌گذاری‌های دولت سیزدهم دنبال شود.

اعتماد به جوانان و فرصت دادن به ایده‌های جوانان یعنی ساختن فردای کشور

آنچه به‌عنوان انگیزه در وجود جوانان ما وجود دارد تلاش و پشت‌کار و عدم خستگی درراه و هدف است، هدفی که در انتها منجر به خودکفایی بی‌نیازی کشور در هر بخش و هر زمینه‌ای خواهد شد، پس باید اعتماد به جوانان و نخبگان در رأس امور و نگاه مسئولان قرار گیرد تا با ایجاد حس مسئولیت‌پذیری جوان ایرانی باقدرت مسیرها را هموار و پل‌ها را یکی پس از دیگری بسازد.

باور و اعتقاد به ایرانی سازنده

امروز اگر ایران در حوزه تولیدات واکسن‌ها در حوزه تولیدات پزشکی در حوزه تولیدات نانو در کشتی‌رانی در حوزه‌های هسته‌ای و در حوزه‌های دیگر همچون حوزه‌های نظامی و…. توانسته پیشرفت‌های خوبی را کسب کند، و این دستابی‌ها با تکیه‌بر تلاش و تکیه‌بر توان و تکیه‌بر باور ما می‌توانیم بوده و رقم خورده است.

امروز تولیدات پیشرفته نظامی ایران از نقاط مختلف دنیا مشتری دارد، امروزه پیشرفت فنّاوری و ساخت مسکن در ایران مهندسان جهانی را برانگیخته است، درگذشته پزشکان خارجی در ایران طبابت می‌کردند، اما امروز پزشکان ایرانی و متخصصان تربیت‌شده داخل ایران در کشورهای مختلف حضور دارند، امروز واکسن‌های تولیدشده ایرانی در دنیا خواهان دارد، این‌ها همه یعنی داشتن ظرفیت بالای ایران و ایرانی و تکیه‌بر همین باورها یعنی تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده در زمینه‌های مختلف در دنیا که دور از انتظار نیست.

انتظار جوانان امروز در ادامه راه و مسیر دولت سیزدهم ادامه‌دار بودن مسیر توجه به جوان و تکیه‌بر توان داخلی و باور ما می‌توانیم است که می‌طلبد مسئولانی که در راس امور در دولت چهاردهم نیز قرار می‌گیرند، ادامه این مسیر را که نیز تأکید مقام معظم رهبری است ادامه دهند، تا شاهد شکوفا شدن استعدادها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی در این مرزوبوم باشیم.

بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که جوان نخبه ایرانی و ایران و ایرانی چه توانایی‌هایی در جهت حل معضلات و مشکلات دارد، چراکه علم اگر در ثریا باشد، مردانی از ایران‌زمین به آن دست خواهند یافت، این جمله رسول خداست، پس باور باید کرد که می‌توان و باور باید کرد اعتماد و باور به توان داخلی انتهایش پیشرفت و بالندگی است.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.