کد خبر : 1850
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۰

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار:

خطر غرق‌شدگی، خانواده‌ها مراقب باشند

خطر غرق‌شدگی، خانواده‌ها مراقب باشند
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: یکی از حوادث تلخ هم‌زمان با شروع فصل گرما، حادثه غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی است که متأسفانه هرساله تلفاتی در این زمینه داشته‌ایم، لذا از همشهریان عزیز انتظار داریم از شنا کردن در استخرهای کشاورزی پرهیز کنند.

علیمردان خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار چهل ماه نیوز، گفت: یکی از حوادث تلخ هم‌زمان با شروع فصل گرما، حادثه غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی است که متأسفانه هرساله تلفاتی در این زمینه داشته‌ایم لذا از همشهریان عزیز انتظار داریم از شنا کردن در استخرهای کشاورزی پرهیز کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار بابیان اینکه استخرهای کشاورزی باهدف تأمین آب باغ‌ها و مزارع طراحی‌شده و ایمنی لازم برای شنا را ندارد، تأکید کرد: خطر سقوط و غرق‌شدگی در استخرهای با پوشش پلیمری یا ژئوممبران در مقایسه با دیگر استخرها بیشتر است.

وی ادامه داد: فنس کشی استاندارد دور استخر، نصب تابلو هشدار در چهار جهت استخر، نصب درب ورودی قفل‌دار برای استخر، ایجاد نردبان فلزی گالوانیزه و طناب‌کشی و کابل‌کشی  مجهز به لاستیک فرسوده خودرو، وجود حلقه نجات و طناب در حاشیه استخرها ضروری است و متولیان استخرهای کشاورزی باید اقدام لازم در این زمینه را انجام دهند.

خزاعی همچنین اظهار داشت: مطابق قانون براثر کوتاهی مالک یا بهره‌بردار در اجرای عوامل حفاظتی و هشداردهنده، چنانچه خسارت یا تلفات مالی و جانی بر کسی وارد شود مالک مقصر و تمام عواقب کار به وی برمی‌گردد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.