بدون نظر
 
با خوردن این غذاها راحت تر بخوابید
تاریخ انتشار : 11 دسامبر 2016 در 11:10
 
این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید. این کار می‌تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی‌کنید و انرژی ندارید. در این مطلب به مواد غذایی که به خواب راحت شما کمک می کنند اشاره شده است.
به گزارش چهل ماه نیوز به نقل از وب سایت تناسب اندام وب‌سایت تناسب اندام: این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید. این کار می‌تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی‌کنید و انرژی ندارید. زمان هایی هست که شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین ما در این نوشته فهرستی از ۹ غذا را برایتان جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت بخوابید.
 ۹ غذایی که به خواب راحت کمک می‌کند
۱. ماست

بدن ما کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کند. ماست هم از شیر درست شده است که می‌تواند این کلسیم را برای بدن ما فراهم کند. اگر بدن شما کمبود کلسیم داشته باشد، ممکن است باعث شود که با مشکل به خواب روید. پس با رساندن مقدار کافی کلسیدم به بدنتان، به خودتان کمک خواهید کرد تا راحت‌تر بخوابید.

۲. موز

موز سرشار از پتاسیوم و یک منبع عالی ویتامین B6 می‌باشد. این مواد مغذی به ساخت هورمونی به نام ملاتونین کمک می‌کند که نتیجه ی آن این است که راحت‌تر خواهید خوابید.

۳. نخود

نخود نیز منبع خوبی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می‌کند، هورمونی که در آسودگی خواب شما تأثیرگذار است.

۴. ماهی

ماهی‌هایی مثل ماهی تن، سالمون و قزل آلا، منبعی سرشار از ویتامین B6 هستند. و این هم مانند دو مورد قبل در تولید ملاتونین و نهایتاً خوابی آسوده به شما کمک خواهد کرد.

۵. شیر گرم پیش از رفتن به رختخواب

شیر مقدار زیادی کلسیوم داشته و پر از مواد معدنی مهم دیگر است. شیر تأثیر آرامبخشی دارد. شیر گرم با مقدار کمی زردچوبه، شکر و میوه‌های خشک به تسکین سیستم بدن شما کمک کرده و خوابی عالی را برایتان رقم خواهد زد.

۶. برنج

غذاهای غنی از کربوهیدرات به شما کمک می‌کنند تا بهتر بخوابید. برنج یکی از این غذاهاست که با خوردن آن بدن شما تحریک می‌شود که بخوابد!

۷. آب آلبالو

به بسیاری از مردم که از بی خوابی خفیف تا مزمن رنج می‌برند توصیه می‌شود که از آب آلبالو استفاده کنند! آب آلبالو میزان بالایی ملاتونین تولید می‌کند که بدن شما را وادار به خواب عمیقی در شب می‌کند.

۸. گندم و محصولات بر پایه‌ی گندم

گندم کامل، جو و نان‌های ساخته شده از گندم با سطوح بالایی از منیزیم غنی شده‌اند. وجود منیزیم در بدن به شما کمک خواهد کرد تا خواب خوب و بی‌وقفه ای داشته باشید.

۹. کلم و کلم پیچ

سبزیجات برگ دار سبز مانند کلم و کلم پیچ سرشار از کلسیم هستند، دقیقاً مانند شیر و دیگر محصولات لبنی. آن‌ها باعث افزایش سطح کلسیم بدن شما شده و به شما کمک خواهند کرد تا چرخه‌ی خواب سالمی داشته باشید.

لینک کوتاه:

تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
معرفی خانه موزه قرایی رشتخوار  تشدید بازرسی‌ها از سایر رسته‌های خارج از طرح هدفمندی یارانه‌ها در رشتخوار/ معرفی ۶ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی نانوایی ها نباید ساعت پخت نان را کاهش دهند/ شایعات گرانی در حوزه آرد و نان بخشی از تلاش دشمن در بستر فضای مجازی است گاز کشی به ۸ روستای بخش جنگل رشتخوار آغاز شد مردم در کنار دولت برای آغاز رفع مشکلات اقتصادی همراه شوند/ دشمن به دنبال سوء استفاده از بستر فضای مجازی برای تخریب موضوع جراحی اقتصاد در ایران است هشدار پلیس به محتکران و گرانفروشان مواد غذایی ۶۲ گروه جهادی خواهر و برادر در حوزه‌های گوناگون در رشتخوار فعالیت دارند/مهمترین عنصر خدمت امروز، فعالیت جهادی در حوزه جنگ نرم است حذف ارز ترجیحی به صورت برنامه‌ریزی شده، بسیار کارگشا در زندگی مردم است صدور پنجمین پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رشتخوار اقدامات موثر دولت در ۸ ماه گذشته، قابل تحسین است/ حل مشکلات به یادگار مانده از قبل نیازمند زمان بیشتری است کارهای خوب دولت سیزدهم باعث شده، مردم مطالبه بیشتری داشته باشند نماز باشکوه عید سعید فطر در رشتخوار
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort fud crypter