بدون نظر
 
۸ عادت غذایی موثر در رشد مو
تاریخ انتشار : 05 می 2016 در 08:50
 
کمبود ویتامین C باعث کدر و شکننده شدن موها می شود. در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید با مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه میزان نیاز بدن را برطرف کنیم.

به گزارش چهل ماه نیوز به نقل از آکا ایران، شاید فکر کنید تغذیه تاثیری بر سرعت رشد موها ندارد اما واقعیت این است که موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامین هایی نیاز دارند که کمبود آنها باعث کندی رشد یا حتی توقف و ریزش مو می شود و رسیدن کافی این نوع مواد به بدن می تواند در سلامت و زیبایی موها تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در ادامه برخی مواد مورد نیاز رشد مو را با هم مرور می کنیم:
١) موها از پروتئین تشکیل شده اند و برای رشد به این ماده نیاز دارند. مصرف پروتئین هایی مانند گوشت قرمز کم چرب یا گوشت مرغ و تخم مرغ و حتی محصولاتی بر پایه سویا یا نخودسبز می تواند به رشد سریع تر موها کمک کند. این محصولات به تولید کراتین که ساختمان اصلی مو را تشکیل داده کمک می کنند.

۲) چربی های مفید در جذب بهتر برخی ویتامین ها از جمله A، D، E و K نقش دارند. در عین مصرف به اندازه چربی های مفید مثل امگا۳، باید مراقب مصرف چربی های اشباع و اسیدهای چرب ترانس و روغن های هیدروژنه باشید.

۳) آهن وظیفه اکسیژن رسانی به سلول ها را برعهده دارد. بهترین منابع آهن، گوشت قرمز و ماهی است. غلات، حبوبات و محصولاتی بر پایه سویا هم حاوی آهن گیاهی هستند.

۴) روی یا زینک ماده دیگری است که به ترمیم بافت ها کمک می کند و در کارکرد بهتر غدد اطراف فولیکول مو تاثیرگذار است. تخم مرغ، جوانه گندم و کاکائو سیاه حاوی زینک هستند.

۵) کمبود ویتامین C باعث کدر و شکننده شدن موها می شود. در ضمن ویتامین C نه تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید با مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه میزان نیاز بدن را برطرف کنیم. کودکان ۹ تا ۱۳ سال به ۴۵ میلی گرم ویتامین C و نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال به ۷۰ میلی گرم و افراد بزرگسال به ۷۵ تا ۹۰ میلی گرم ویتامین C نیاز دارند.

۶) ویتامین A در سلامت پوست سر نقش دارد و در نتیجه می تواند فضای مناسبی برای رشد سریع تر موها فراهم کند. این ویتامین در هویج، اسفناج، انبه، طالبی و توت سیاه و سفید موجود است.

۷) ویتامین D در کنترل میزان ترشح سبوم نقش دارد و با این کار می تواند به سلامت و رشد سریع مو کمک کند.

۸) ویتامین های گروه B و بیوتین در سلامت موها و پیشگیری از ریزش و رشد متناسب آنها دخیل اند. می توانید از مکمل این ویتامین ها که در داروخانه ها به فروش می رسد هم استفاده کنید.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه:

تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
بصیرت و آگاهی، رمز عبور از مشکلات و بحران ها است / برای خرمشهرهای پیش رو باید قوی شویم اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در رشتخوار برگزار شد صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در رشتخوار برگزار شد زیرساختهای حوزه آب در رشتخوار فرسوده است سوم خرداد الگوی مقاومت ملت ایران در برابر هرگونه تهاجم از سوی دشمنان است معرفی خانه موزه قرایی رشتخوار  تشدید بازرسی‌ها از سایر رسته‌های خارج از طرح هدفمندی یارانه‌ها در رشتخوار/ معرفی ۶ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی نانوایی ها نباید ساعت پخت نان را کاهش دهند/ شایعات گرانی در حوزه آرد و نان بخشی از تلاش دشمن در بستر فضای مجازی است گاز کشی به ۸ روستای بخش جنگل رشتخوار آغاز شد مردم در کنار دولت برای آغاز رفع مشکلات اقتصادی همراه شوند/ دشمن به دنبال سوء استفاده از بستر فضای مجازی برای تخریب موضوع جراحی اقتصاد در ایران است هشدار پلیس به محتکران و گرانفروشان مواد غذایی ۶۲ گروه جهادی خواهر و برادر در حوزه‌های گوناگون در رشتخوار فعالیت دارند/مهمترین عنصر خدمت امروز، فعالیت جهادی در حوزه جنگ نرم است
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort fud crypter istanbul duşakabin