شماره : 2303
۵ / ۵ / ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

امام جمعه موقت رشتخوار:؛

موفقیت کشور در گروی همدلی و هم‌افزایی دولت و مجلس

امام جمعه موقت رشتخوار گفت: یکی از الزامات موفقیت، همدلی و هم‌افزایی است، اگر دولت و مجلس به دنبال موفقیت باشند، باید همدل و همراه باشند، هماهنگ و منسجم عمل کنند.؛

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چهل ماه نیوز، حجت‌الاسلام محمد آذرم امام‌جمعه موقت شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) رشتخوار با اشاره به ۵ مرداد سالروز اولین نماز جمعه بعد از انقلاب در سال ۵۸ در کشور، اظهار داشت: نماز جمعه برای همه ما یک نعمت است،  یک نعمت بسیار بزرگ که به برکت جان‌فشانی‌های شهدا و مردم به کشور ما ارزانی شده است.

وی با تاکید بر اینکه امام‌جمعه پدر معنوی برای مردم است، یادآور شد: حرف و سخن امام‌جمعه از روی دلسوزی و پدرانه است، ائمه جمعه به‌عنوان پدران معنوی، مردم را نسبت به مسائل مختلف توجیه می‌کنند، ذهن مردم را با معارف آشنا می‌کنند و از اینکه اگر دشمن بخواهد اثر سو بگذارند مانع آن می‌شوند، و کاری می‌کنند تا مردم بصیر آگاه و بینا شوند.

 

امام‌جمعه موقت رشتخوار با تاکید برقرار گرفتن در آستانه شروع کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم و هم‌زمانی کار دو قوه مجریه و مقننه باهم، تصریح کرد: مجلس به‌عنوان نهاد ریل‌گذار باید تلاش کند در مسیر ریل‌گذاری تحولاتی را رقم زد و دولت با در دست گرفتن امور اجرایی و حرکت برمدار اولویت‌ها عملاً بر مشکلات فائق آیند.

حجت‌الاسلام آذرم در ادامه افزود: یکی از الزامات موفقیت، همدلی و هم‌افزایی است، اگر دولت و مجلس به دنبال موفقیت باشند، باید همدل و همراه باشند، هماهنگ و منسجم عمل کنند، گرایش سیاسی اکثر نمایندگان مردم با جناح دولت متفاوت است، کشمکش‌های سیاسی بالا بگیرید، مسیر پیشرفت کشور قفل می‌شود.

وی با توصیه انتخاب کابینه دولت با تأکید بر شاخص‌ها، اذعان داشت: یک امین باشد در کابینه دولت قرار بگیرد نمی‌تواند هر فردی باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد، امید به آینده نسبت به آینده کشور امیدوار باشد، ایمان،  شخص کارآمد باشد، سابقه سو نداشته باشد.

انتهای خبر/

 

ثبت شده در سایت چهل ماه نیوز طی شماره 2303 توسط parsthemes و در روز جمعه 5 مرداد 1403 ساعت ۱۰:۱۷:۳۱
© Copyright 2024 http://40mahnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 2296
۲ / ۵ / ۱۴۰۳ - ۹:۵۲

همزمان با هفته بهزیستی صورت گرفت؛؛

افتتاح مسکن مددجوی بهزیستی در رشتخوار

همزمان با هفته بهزیستی یک واحد مسکن مددجو در روستای سعادت‌آباد رشتخوار با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان بهره‌برداری شد.؛

به گزارش چهل ماه نیوز، به نقل از صبح توس حسین باهوش در حاشیه مراسم افتتاح مسکن مددجوی بهزیستی در روستای سعادت آباد رشتخوار ضمن تبریک هفته بهزیستی، اظهار داشت: در دولت سیزدهم اولویت نگاه به اقشار محروم و کم درآمد و به ویژه روستاهای کم برخوردار بوده است.

فرماندار رشتخوار در ادامه با تاکید بر اینکه به نوعی کار در بهزیستی بسیار سخت است، افزود: کارکنان بهزیستی در طول خدمت با بسیار از آسیب‌های اجتماعی سروکار دارند و نوع کار این عزیزان بسیار سخت می‌باشد.

وی در ادامه تمامی این خدماتی که در اختیار مردم عزیز خصوصا جامعه هدف بهزیستی است را از برکات وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: اعتباراتی که در ۳ ساله دولت سیزدهم برای سازمان بهزیستی اختصاص و هزینه شده بیش از اعتبارات دولت های قبلی بوده است.

گفتنی است این پروژه مسکن مددجو با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض بهزیستی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن و ۵۰ میلیون تومان تسهيلات بنیاد علوی احداث شده و همچنین پروژه پنل خورشیدی نیز با ۱۵۰ ميليون تومان تسهيلات ارزان قیمت بهزیستی نیز جانمایی شده است.

در ادامه مسئولان شهرستان از یک خانواده دارای دو فرزند معلول سرکشی کردند.

انتهای خبر/

ثبت شده در سایت چهل ماه نیوز طی شماره 2296 توسط parsthemes و در روز سه شنبه 2 مرداد 1403 ساعت ۰۹:۵۲:۰۰
© Copyright 2024 http://40mahnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 2293
۲ / ۵ / ۱۴۰۳ - ۹:۲۸

فیلم؛؛

راهپیمایی و تجمع بزرگ خانوادگی (مدافعان حریم خانواده) در رشتخوار

راهپیمایی و تجمع بزرگ خانوادگی (مدافعان حریم خانواده) شکوه حیا در رشتخوار برگزار شد.؛

به گزارش چهل ماه نیوز، راهپیمایی و تجمع بزرگ خانوادگی (مدافعان حریم خانواده) شکوه حیا در رشتخوار عصر روز گذشته در مسیر میدان 22 بهمن تا پارک مادر رشتخوار برگزار شد.

ثبت شده در سایت چهل ماه نیوز طی شماره 2293 توسط parsthemes و در روز سه شنبه 2 مرداد 1403 ساعت ۰۹:۲۸:۰۰
© Copyright 2024 http://40mahnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 2275
۲ / ۵ / ۱۴۰۳ - ۹:۱۸

گزارش تصویری؛؛

همایش باشکوه مدافعان حریم خانواده در رشتخوار

همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب همایش و تجمع بزرگ خانوادگی مدافعان حریم خانواده در رشتخوار برگزار شد.؛

به گزارش چهل ماه نیوز، همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب همایش و تجمع بزرگ خانوادگی مدافعان حریم خانواده در رشتخوار برگزار شد.

 





ثبت شده در سایت چهل ماه نیوز طی شماره 2275 توسط parsthemes و در روز سه شنبه 2 مرداد 1403 ساعت ۰۹:۱۸:۵۳
© Copyright 2024 http://40mahnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 2271
۱ / ۵ / ۱۴۰۳ - ۷:۱۸

به برکت وقف در ایام محرم صورت گرفت؛؛

اطعام ۴ هزار ۱۵۰ عزادار حسینی در رشتخوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار گفت: در جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش در رشتخوار، بیش از ۴۱۵۰ عزادار حسینی به برکت وقف در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اطعام شدند.؛

به گزارش چهل ماه نیوز، محمد حسین پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم و سوگواری اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و تشکر از زحمات و تلاش‌های خالصانه عوامل اجرایی مردمی و مسئولین محلی روستاها در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم امسال، اظهار داشت: در جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش در رشتخوار، بیش از ۴۱۵۰ عزادار حسینی به برکت وقف در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اطعام شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار افزود: در راستای تعظیم شعائر و تبلیغ معارف دینی در دهه اول محرم امسال تعداد ۱۲ مبلغ بومی در سطح هیئات مذهبی این شهرستان به‌کارگیری شدند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا (ع) در نقاط مختلف شهرستان، با اشاره به کمک اداره اوقاف به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز این شهرستان، یادآور شد: ۱۱۰۰ نفر خواهر در همایش شیرخوارگان حسینی در شهر رشتخوار از محل موقوفه محمدرحیم خان اطعام شدند.

حسین پور همچنین در ادامه در رابطه باکار اطعام نوجوانان عزادار در قالب هیئت‌های دانش‌آموزی در همایش احلی من العسل، افزود: کار اطعام ۲۵۰ نفر دانش‌آموز در همایش احلی من العسل در روز ششم محرم در محل امامزاده قوام‌الدین (ع) روستای نوق از محل موقوفه فیض محمد خسروی و محمدرحیم خان از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف رشتخوار در ایام ماه محرم بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از ۴۱۵۰ عزادار حسینی در ایام ماه محرم امسال از محل موقوفات این شهرستان اطعام شده‌اند، تصریح کرد: اطعام ۲۰۰ نفر برادر در شب هفتم محرم در روستای قادرآباد از محل موقوفه ملأ حسین،  اطعام ۱۱۰۰ نفر خواهر و برادر در روز عاشورا در روستای حسین‌آباد از محل موقوفات حاجی یعقوب ( محمدحسین میرسعیدی و ملأ محمد)، اطعام ۱۵۰۰ نفر برادر در شب شهادت امام سجاد (ع) در روستای فتح‌آباد از محل موقوفات محمدخان (عباس وکیل و حسین کاخکی) از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف رشتخوار در ایام محرم ۱۴۰۳ بوده است.

انتهای خبر/

 

ثبت شده در سایت چهل ماه نیوز طی شماره 2271 توسط parsthemes و در روز دوشنبه 1 مرداد 1403 ساعت ۰۷:۱۸:۲۷
© Copyright 2024 http://40mahnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 2267
۳۱ / ۴ / ۱۴۰۳ - ۸:۴۲

مدیر کمیته امداد رشتخوار خبر داد:؛

اهدای ۳۱ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در رشتخوار

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) رشتخوار گفت: ۳۱ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در رشتخوار اهدا شد.؛

به گزارش پایگاه خبری چهل ماه نیوز، محمد عباسی صبح امروز در مراسم اهدای ۳۱ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رشتخوار اظهار داشت: با هدف حمایت از جوانی جمعیت و در راستای تحکیم بنیاد خانواده ۳۱ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این بخش اهدا شد.

وی مبلغ هر سری جهیزیه را ۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اقلام جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی تولید داخل، شامل یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون می‌باشد.

عباسی برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه نوعروسان را یکی از برنامه‌های  این نهاد عنوان کرد و گفت: در این راستا کارگاه آموزشی ویژه این نوعروسان برگزار شد و با اهدای این جهیزیه‌ها ۳۱ نوعروس راهی خانه بخت شدند.

انتهای خبر/

ثبت شده در سایت چهل ماه نیوز طی شماره 2267 توسط parsthemes و در روز یکشنبه 31 تیر 1403 ساعت ۰۸:۴۲:۴۵
© Copyright 2024 http://40mahnews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر